کج شدن تصاوير

میراث فرهنگی و جهانگردی و تأثیر متقابل بین یکدیگر :: گردشگری

گردشگری

بهبود کیفیت و ارتقاء آگاهی گردشگری داخلی (شوختب)

بهبود کیفیت و ارتقاء آگاهی گردشگری داخلی (شوختب)

گردشگری

این وبلاگ از طرف بهروز صدیق جهت ارائه مطالب مفید گردشگری و حمایت از این صنعت مهم ایجاد گردیده است.

بایگانی
پربیننده ترین مطالب

     بر اساس تحقیقات به عمل آمده توسط (w.t.o) 40 درصد از اوقات جهانگردان صرف بازدید از میراث فرهنگی و طبیعی می شود و بدین دلیل می توان نتیجه گرفت که 40 درصد از درآمد جهانگردی به واسطه وجود میراث فرهنگی و طبیعی می باشد بدیهی است در صورتی که گرایش جدی به سمت گردشگر فرهنگی باشد این درصد نیز افزایش خواهد یافت.

     برای توسعه جهانگردی در ایران ضرورتاً باید به گردشگری فرهنگی تاکید شود و برای رونق گردشگر فرهنگی نیازمند، توسعه و احیاء میراث فرهنگی و طبیعی کشور می باشیم، از طرف دیگر براساس مطالعه عملکرد گذشته میراث فرهنگی و وضعیت اقتصادی کشور این امر از طریق کمک های دولت میسر نخواهد بود. ولی در صورتی که ساختار مناسب و تمهیدات لازم ارائه شود می توان شاهد رشد چشمگیر توسعه جهانگردی و به همراه آن افزایش درآمد ارزی کشور باشیم و به طبع آن میراث فرهنگی، از محل درآمدهای ایجاد شده سهم خود را به تناسب نقشی که در اقتصاد کلان ایفا کرده مطالعه و برای توسعه و احیاء میراث فرهنگی و طبیعی کشور به کار برد. در این صورت و به واسطه ایجاد یک چرخه اقتصادی مناسب، عرضه و تقاضای میراث فرهنگی با پویایی مناسب در کلیه ابعاد آن مواجه خواهد شد.

     استفاده از منابع مشترک سازمان های موجود گامی دیگر در جهت صرفه جویی و تسریع در انجام امور و به همراه آن کوچک سازی اصولی می باشد. برای مثال می توان به استفاده مشترک از منابع سازمان های حفاظت محیط زیست میراث فرهنکی، صنایع دستی و ایرانکردی و جهانگردی نام برد.

     در این صورت صرفه جویی تشکیلاتی و بودجه ای، سرعت در تصمیم گیری و کاهش اتکاء به بودجه دولتی و به همراه آن ارتقای سطح کیفی منابع انسانی فراهم خواهد شد.

*برگرفته از مطالب گردآوری شده توسط رئوف موسوی*

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی