کج شدن تصاوير

آبگرم قینرجه مشگین شهر :: گردشگری

گردشگری

بهبود کیفیت و ارتقاء آگاهی گردشگری داخلی (شوختب)

بهبود کیفیت و ارتقاء آگاهی گردشگری داخلی (شوختب)

گردشگری

این وبلاگ از طرف بهروز صدیق جهت ارائه مطالب مفید گردشگری و حمایت از این صنعت مهم ایجاد گردیده است.

بایگانی
پربیننده ترین مطالب

آبگرم قینرجه مشگین شهر

شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۰۶:۳۸ ب.ظ

     آبگرم قینرجه در 12 کیلومتری جنوب غربی شهرستان مشکین شهر درارتفاع1240 متری دامنه های ییلاقی کوه سبلان  در مجاورت چهار چشمه معدنی دیگر واقع شده است که با دمای 82 درجه(1)و دبی 9 لیتر در ثانیه ، بعنوان داغترین چشمه آبگرم ایران به شمار می رود که دارای سه دهنه است. با توجه به خواص درمانی زیاد عناصر موجود در آب به ویژه گوگرد بالا، برای درمان لنفاتیسم، راشیتیسم، روماتیسم‌های مزمن سودمند است. نوشیدن این آب صفراآور و زیادکننده ترشحات معده بوده و به خاطر دمای بالا به عنوان تسکین‌دهنده درد و ضد تورم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با عرض پوزش امکان گرفتن تصاویر از داخل مجموعه مقدور نبود

قینرجه


     منظره بخارآب گرم این چشمه با آب خنک رودخانه مجاور آن در فصل زمستان و خلق مناظر زیبایی از یخ ، برف و بخار، انسان را درباره رازهای خلقت و قدرت خداوند تعالی به تفکر وامی دارد.

قینرجه

     مجتمع آب درمانی قینرجه به فاصله 500 متر از محل خروج آب در دو بخش زنانه و مردانه قرار داشته و مجهز به استخر عمومی ، استخر کودک ، استخر آب سرد ، جکوزی ، سونای خشک ، سونای بخار ،رستوران عمومی ، کافه سنتی ، نمازخانه و سوئیت می باشد.

قینرجه

     وجود تفرجگاه و نشیمنگاه ، استخر و آبشار مصنوعی ، بوفه و البته طبیعت بکر در اطراف مجتمع ، این مکان را به یکی از مکانهای گردشگری و جذب توریست در سطح شهرستان مشکین شهر تبدیل کرده است به طوری که در اکثر فصول سال این آبگرم میزبان خیل عظیمی از علاقمندان می باشد.راه آبگرم قینرجه با وجود سراشیبی و سربالایی بسیار هموار بوده بطوریکه دسترسی به این آبگرم با ماشین در کمتر از 20 دقیقه میسر است.

قینرجه

قینرجه

قینرجه

 


  (1)دمای آب چشمه قینرجه به حدی بالاست که برای بهره‌گیری از خواص درمانی آن، در حین انتقال به مجتمع درمانی با مقداری آب سرد رودخانه قینرجه‌چایی مخلوط می‌شود تا به دمای قابل استفاده برسد.

منبع کمکی اطلاعات: www.khiav-news.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی