کج شدن تصاوير

رودخانه ی قره سو (شاه باغی) :: گردشگری

گردشگری

بهبود کیفیت و ارتقاء آگاهی گردشگری داخلی (شوختب)

بهبود کیفیت و ارتقاء آگاهی گردشگری داخلی (شوختب)

گردشگری

این وبلاگ از طرف بهروز صدیق جهت ارائه مطالب مفید گردشگری و حمایت از این صنعت مهم ایجاد گردیده است.

بایگانی
پربیننده ترین مطالب

رودخانه ی قره سو (شاه باغی)

سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۳، ۰۶:۲۸ ب.ظ

      رودخانه ی قره سو (به فارسی؛ رودخانه ی آب سیاه) از ادامه ی مسیر آبی رود خانه ی بالخلو چای (رودخانه ی ماهی دار) سرچشمه گرفته و پس از پیوستن رودخانه های قطورسو، خیاو چای و چند رودخانه ی دیگر مسیر راه به رودخانه ی ارس (رودخانه ی ارس؛ رودخانه ی مرزی بین ایران و جمهوری آذربایجان در شمال استان اردبیل) متصل شده و در نهایت به دریای خزر می ریزد.

Gendishmin

     رودخانه ی قره سو در مسیر عبوری از داخل منطقه ای بنام شاه باغی عبور می کند که در پنج کیلومتری شمال شرقی روستای گندشمین قرار دارد.

- تفرجگاه شاه باغی در داخل دره ای قرار دارد و رودخانه قره سو از داخل آن می گذرد.

Gendishmin

 

      شاه باغی منطقه ای است که قدیم الأیام در کنار این رودخانه بدلیل پرآب بودن و حاصلخیز بودن خاک این منطقه بوسیله ی اهالی روستای گندشمین درخت کاری و آباد گشته است.

     تفرجگاه شاه باغی بدلیل وجود مناظر بکر طبیعی ازجمله وجود صخره ها، غارها، تخته سنگ ها، باغ ها، صید ماهی از رودخانه و ... به عنوان محلی برای گردش، تفریح و گذران اوقات فراغت مردم روستا و همچنین سایر گردشگران مورد استفاده قرار می گیرد.


Gendishmin

- وجود صخره ها و غار و دیگر مناظر طبیعی، زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است.

Gendishmin

 

 

      این رودخانه تا دو دهه ی پیش بجهت پرآبی، رودخانه ای چهارفصل بوده ولی چند سالی است بدلیل کاهش بارندگی و خشکسالی تنها در فصل بهار این رودخانه پرآب است و در اواخر خرداد ماه بتدریخ از آب رودخانه کاسته شده و در تابستان نسبتا" خشک می شود.


 ShahBaghi

       منطقه قشلاق روستای گندشمین در جنب این رودخانه و شاه باغی قرار دارد و برخی دامداران روستا دامهای خویش را در فصل پاییز و زمستان در این منطقه نگهداری می کنند.

ShahBaghi


Gendishmin


Gendishmin

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی