کج شدن تصاوير

بایگانی مهر ۱۳۹۳ :: گردشگری

گردشگری

بهبود کیفیت و ارتقاء آگاهی گردشگری داخلی (شوختب)

بهبود کیفیت و ارتقاء آگاهی گردشگری داخلی (شوختب)

گردشگری

این وبلاگ از طرف بهروز صدیق جهت ارائه مطالب مفید گردشگری و حمایت از این صنعت مهم ایجاد گردیده است.

بایگانی
پربیننده ترین مطالب

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

      رودخانه ی قره سو (به فارسی؛ رودخانه ی آب سیاه) از ادامه ی مسیر آبی رود خانه ی بالخلو چای (رودخانه ی ماهی دار) سرچشمه گرفته و پس از پیوستن رودخانه های قطورسو، خیاو چای و چند رودخانه ی دیگر مسیر راه به رودخانه ی ارس (رودخانه ی ارس؛ رودخانه ی مرزی بین ایران و جمهوری آذربایجان در شمال استان اردبیل) متصل شده و در نهایت به دریای خزر می ریزد.

Gendishmin

     رودخانه ی قره سو در مسیر عبوری از داخل منطقه ای بنام شاه باغی عبور می کند که در پنج کیلومتری شمال شرقی روستای گندشمین قرار دارد.

- تفرجگاه شاه باغی در داخل دره ای قرار دارد و رودخانه قره سو از داخل آن می گذرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۳ ، ۱۸:۲۸
بهروز صدیق

  روستای گندیشمین از توابع شهرستان اردبیل، در فاصله ی 35 کلومتری شمال این شهرستان قرار  دارد.

- موقعیت روستای گندیشمین در تصویر زیر با علامت فلش مشخص است.

                                                                               Map                           

     روستای گندیشمین حدودا" با 250 خانوار و 800نفر جمعیت یکی از روستاهای بزرگ منطقه به شمار می آید. شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی و دامپروری است. به جهت اینکه این روستا نسبت به روستاهای همجوار در ارتفاع بلندتری قرار دارد با کمبود آب زیرزمینی مواجح است و همچنین به جهت شکل خاص منطقه این روستا امکان احداث سد آبی وجود ندارد و زمین های کشاورزی روستا بوسیله تنها آبگیر موجود آبیاری می گردد.

- تصویری زیبا از روستای گندیشمین از نمایی دور

Gendeshemin

     

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۳ ، ۱۵:۰۳
بهروز صدیق

    در مورد تاریخچه تفرج می توان ابراز نمود که تمایل انسان به زیباسازی محیط پیرامون خود و بهره جویی معنوی از طبیعت از دیرباز وجود داشته است. بشر اولیه بطریقه بسیار ساده ای زندگی می کرد. او بین اوقات فراغت و کار که ما در جامعه مدرن امروزی به کار می گیریم فرقی نمی گذاشت، امروز بشر صنعتی اقدام به تقسیم زمان نموده است و زمانی را برای آسایش و استراحت اختصاص می دهد. تا قبل از این پیشرفت ها، تفریح و تفرج و اوقات فراغت اهمیت خاصی نداشت. حتی نه تنها اجداد ما بلکه در بعضی از جوامع نیز عقیده بر آن بوده که بازی و تفریح متعلق به کودکان است و رستگاری فرد در کار کردن است و بس!

      توسط قدرت و نیروی ماشین ها و بکارگیری تکنولوژی، بشر توانست کارخانه ها و مراکز تولیدی زیادی احداث نماید و با کمک این امکانات بر نفوذ و تسلط خود بر زمین، دریا و آسمان بیفزاید این تحولات همراه با افزایش درآمد و توسعه راه ها و سیستم ارتباطی مناسب سبب گردیدند تا آنجا مسافرت و سیر و سیاحت و همچنین حمل و نقل اهمیت یافته و با شدت زیادتری صورت گیرد. بدین ترتیب فرم های کار و زمان تغییر کرد و به همراه خود، تغییرات و تحولات اجتماعی، زیست محیطی و مسائل روحی و جسمی جدید فراوان دیگری را برای بشر پدید آورد. او دریافت اگر چه امکانات راحتی بسیار دارد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۳ ، ۱۷:۵۹
بهروز صدیق

  آبگرم درمانی شابیل در فاصله 50 کیلومتری شهرستان مشگین شهر و در دامنه قله سبلان قرار دارد. ساختمان این آبگرم که در مسیر صعود به قله واقع شده در دو طبقه شامل دو استخر مجزای آقایان و بانوان می باشد. دمای آب این آبگرم 49 درجه سانتیگراد و میزان آبدهی آن حدود 5 لیتر در ثانیه می باشد. از خاصیت درمانی این آبگرم می توان به درمان بیماری های حرکتی و عصبی پادرد و کمر درد اشاره کرد. علاوه بر مسافران و گردشگران عمومی، کوهنوردان نیز از این آبگرم  که مبدأ صعود به قله سبلان می باشد استفاده بهینه می نمایند.

این آبدرمانی  چند سالی است که بازسازی شده و نمای بیرونی ساختمان کنونی این آبگرم در تصاویر زیر قابل ملاحظه است؛

(نکته1:جهت مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید)

(نکته2: همه تصاویر در وبلاگ اختصاصی بوده و توسط شوختب تولید شده است)


shoukhtab.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۳ ، ۱۷:۳۶
بهروز صدیق