کج شدن تصاوير

آبشارآسیاب خرابه :: گردشگری

گردشگری

بهبود کیفیت و ارتقاء آگاهی گردشگری داخلی (شوختب)

بهبود کیفیت و ارتقاء آگاهی گردشگری داخلی (شوختب)

گردشگری

این وبلاگ از طرف بهروز صدیق جهت ارائه مطالب مفید گردشگری و حمایت از این صنعت مهم ایجاد گردیده است.

بایگانی
پربیننده ترین مطالب

آبشارآسیاب خرابه

سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۲۹ ب.ظ

  آسیاب خرابه (خارابا دییرمان) یکی از زیباترین مناطق دیدنی استان آذربایجان شرقی است. این آبشار به علت وجود ویرانه های یک آسیاب آبی که در قدیم با آب این آبشار کار می کرد به آسیاب خرابه معروف است.

     این منطقه زیبا در نقطه شمال استان و در حوزه منطقه آزاد تجاری ارس قرار دارد و برای رسیدن به این مکان پرجاذبه باید از مسیر جلفا یا هادیشهر با عبور از یک جاده 36 کیلومتری در نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان (کناره رود ارس) و گذشتن از یک جاده فرعی به  آسیاب خرابه رسید.

آسیاب خرابه

     این منطقه چشمه ای دارد که آب آن از کوه کیامکی( کمچی داغ ) یکی از کوه های بلند منطقه ارسباران سرچشمه می گیرد تامین می شود. در مظهر چشمه، درختان انجیر، بید و نسترن وحشی روییده اند، آب پس از تبدیل به آبشاری بسیار زیبا، با صدای یکنواخت ریزش آب به همراه آب فراوانی که از بالای پرتگاه و از نوک علف ها بصورت قطراتی به پائین فرو می ریزد و تمثیل بارش باران را در ذهن هر انسان مجسم می سازد که چشم انداز بدیع و هوای خنک و جاذبه های دلپذیر در اطراف آبشار موجب جذب خیل بسیاری از مشتاقان آرامش و سکوت از مناطق مختلف منطقه و و کشور عزیزمان ایران برای ترمیم روحیات خویش بصورت اردوهای سیاحتی و تفریحی می شود.

آسیاب خرابه


     تمام سطح دیواره ها پوشیده از خزه و گیاهان آبزی است. چندین آبشار کوچک و بزرگ و صدای یکنواخت ریزش آب، چشم انداز بدیع و هوای خنک، از جاذبه های دلپذیر آن است.

آسیاب خرابه

     ارتفاع آبشار اصلی آسیاب خرابه حدود 10 متر و. مساحت محوطه آن 200 مترمربع است.

آسیاب خرابه

     این تفرجگاه دلگشا ازلحاظ چشم انداز و زیبائی از نقاط منحصر به فرد محسوب شده و معادلی برای خود ندارد ، تمام سنگ های بالای آسیاب خرابه آهکی بوده و بوسیله رسوب گذاری آب شکل گرفته و دارای فرم های بخصوصی با غاری در زیر آبشار ، در بخش غربی دره و مقابل آبشار ، رسوبات زمینی بصورت طاق مانند بوده و لایه های زمین حالت طاقدیس و ناودیس دارد و از لحاظ زمین شناسی بهترین مکان محسوب می شود.

آسیاب خرابه

     در حال حاضر برنامه هایى به منظور بازسازى این آسیاب توسط میراث فرهنگى و با همکارى سازمان جهانگردى در دست تهیه است که امید مى رود در آینده با اجراى این طرح بر زیبائى این محل افزوده گردد. این فضاى دلگشا که در گوشه اى از دشت بى آب و علف پدید آمده در صورت توجه مسئولان می تواند به یک گردشگاه بزرگ و پر جاذبه بویژه، در فصل تابستان تبدیل شود.

آسیاب خرابه

آسیاب خرابه

 

آسیاب خرابه

 

آسیاب خرابه

 آسیاب خرابه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی