کج شدن تصاوير

گردنه حیران :: گردشگری

گردشگری

بهبود کیفیت و ارتقاء آگاهی گردشگری داخلی (شوختب)

بهبود کیفیت و ارتقاء آگاهی گردشگری داخلی (شوختب)

گردشگری

این وبلاگ از طرف بهروز صدیق جهت ارائه مطالب مفید گردشگری و حمایت از این صنعت مهم ایجاد گردیده است.

بایگانی
پربیننده ترین مطالب

گردنه حیران

يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۱۵ ب.ظ

      حیران، نام روستایی ییلاقی و زیباست که در مسیر راه ارتباطی اردبیل به آستارا قرار گرفته‌است. این روستا به دلیل زیبایی مناظر طبیعی آن ، به عنوان یکی از منطقه‌ های نمونه گردشگری در ایران به حساب می آید و بدین منظور در سال های اخیرمورد توجه گردشگران و مسافرین عبوری قرار گرفته و بدلیل ییلاقی بودن منطقه ساخت و ساز بنا ها و ویلاهای تفریحی و گردشگری در آن رونق فراوانی یافته ‌است.

حیران

       این منطقه از یک طرف مشرف به کوه هایی است که پوشیده از جنگل های انبوه و از سویی دیگر به دره ای زیبا که از میان آن رود آستارا، آقچای عبور می کند، بطوریکه این رودخانه تعیین کننده خط مرزی ایران و جمهوری آذربایجان می باشد.

حیران


       گردنه حیران در بیشتر زمان ها در زیر انبوهی از مه قرار دارد و از نظر طبیعی دره‌ها و کوهپایه‌های آن پوشیده از گل‌ها و گیاهان جنگلی و مرتعی هستند . با این وجود این گردنه چندان مرتفع نیست و ارتفاع بلندترین نقطهٔ آن از سطح آبهای آزاد تنها حدود ۱۵۰۰ متر است؛ در واقع علت اصلی مه تقریباً دائمی گردنهٔ حیران رطوبت دریای خزر است، نه ارتفاع زیاد این گردنه.

حیران

حیران

 

حیران

 

حیران

 

حیران

 حیران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی